Sunday, February 6, 2011

Maafkan Ilyn Mama and Abah.

Masa Ilyn kecik kecik dulu, Abah yang hantar Ilyn pergi sekolah. Abah belikan Ilyn macam macam, Ilyn seronok sangat. Bila Ilyn ada masalah Mama lah tempat Ilyn mengadu, Ilyn nangis nangis dekat Mama. Bila abah dan mama sibuk kerja, Ilyn sibuk main dengan adik beradik Ilyn je. Ilyn happy sangat sangat, tak sanggup nak berpisah dengan family. Bila Ilyn dah besar sikit, abah mintak tolong sikit pun Ilyn berat je kaki nak bangun. Ada je alasan Ilyn menolak. Tapi bila Ilyn ada masalah abah tak pernah merungut tolong Ilyn, abah sayangkan Ilyn, tapi Ilyn? Bila Mama suruh basuh pinggan, masak, basuh kain, kemas rumah, Ilyn cakap Mama kuat meleter . Kadang kadang Ilyn terfikir jugak, sampai bila Ilyn nak susah kan mama. Dari Ilyn kecik sampai besar, mama tak pernah kenal erti penat besarkkan Ilyn. Bila abah dengan mama sibuk, Ilyn terus je keluar rumah, lepak dengan kawan kawan. Tapi dulu, adik beradik lah hilangkan rasa sunyi. Kadang kadang Ilyn tak bertegur pun dengan abah, mama dan adik beradik, dan Ilyn anggap orang lain lagi penting. Erti bertegur siapa dengan family dah takda dalam kamus hidup Ilyn, yang ada hanya bertekak. Ilyn cakap kasar kasar dengan abah, Ilyn cakap kasar kasar dengan mama. Ilyn rasa nak bergaduh je dengan adik beradik. Kalau 1 hari nanti Mama, abah atau adik beradik sakit teruk macam mana lah perasaan Ilyn masa tu kan. Ishhh, tak sanggup Ilyn nak bayangkan. Harini Ilyn dah nekad, Ilyn taknak macam tu lagi, Ilyn nak berbaik dengan family kita. Ilyn taknak dikatakan anak durhaka, anak yang tak mengenang jasa. Maafkan Ilyn mama, maafkan Ilyn abah. Ilyn akan berubah, Ilyn memang bukan anak yang baik tapi Ilyn akan cuba jadi anak yang baik. Maakan Ilyn Mama & Abah :'( Ilyn sayangkan Abah & Mama lebih dari apa yang Ilyn ada dekat dunia ni :(

No comments:

Post a Comment

To All My Followerss♥

To all yang follow my blog, Thank you so much k. I love you all nyah. And you all can search me on facebook, Amielda Ilynaa. Just add me k? I will approve you guys a.s.a.p when i go online, Thanks again guys. I love you all followers :)